Αναζήτηση

Τετάρτη 12 Απριλίου 2017

Η καλή μου η νονά!


Υπάρχουν τρεις κατηγορίες νονών.

Είναι αυτοί που βρίσκονται πάντα κοντά στο βαφτιστήρι τους, διατηρούν πολύ καλές σχέσεις μαζί τους και είναι παρόντες ψυχή τε και σώματι. Δεν αρκούνται στα δώρα, αλλά φροντίζουν να έχουν ενεργό ρόλο στη ζωή του παιδιού, που πλέον είναι πνευματικό παιδί τους. Παίζουν μαζί τους όταν είναι μικρό, ξέρουν τα γούστα του, τις συνήθειές του, παρακολουθούν την πορεία του, την εξέλιξη και την πρόοδό του. Το παιδί τους νιώθει δικούς του ανθρώπους και μεγαλώνοντας αισθάνεται ασφαλής να τους εκμυστηρευτεί τα μυστικά του και βρίσκει διασκεδαστική τη βόλτα μαζί τους στο σινεμά, στην καφετέρια, στην αγορά.  Οι νονοί αυτής της κατηγορίας ενδιαφέρονται πραγματικά, όχι κατ’ ανάγκη. Έχουν συνειδητοποιήσει τι σημαίνει να είσαι νονός και απολαμβάνουν το ρόλο τους.
Έπειτα, είναι και οι νονοί που εμφανίζονται μόνο Χριστούγεννα και Πάσχα, άντε και σε καμιά γιορτή ή γενέθλια με γεμάτα τα χέρια με δώρα για να αναπληρώσουν το κενό της απουσίας τους. Αρκούνται σε ένα τυπικό τηλεφώνημα που αισθάνονται πως πρέπει να κάνουν για να δείξουν πως ενδιαφέρονται, ενώ στην πραγματικότητα είναι απόντες. Δε νιώθουν την ανάγκη να περάσουν χρόνο με το βαφτιστήρι τους και προφασίζονται δουλειές ή υποχρεώσεις για να αποφύγουν επισκέψεις και συναντήσεις. Στην πραγματικότητα έχουν διακόψει τις σχέσεις με τους γονείς του πνευματικού τους παιδιού και δε συμμετέχουν ενεργά στην εξέλιξη της πορείας του, αφού στην ουσία δεν απολαμβάνουν πλέον την παρέα με τους γονείς του. Συνήθως με το πέραμα του χρόνου περιορίζονται και οι τυπικές συναντήσεις για τις καθιερωμένες γιορτές και το παιδί λαμβάνει τα τελευταία δώρα του νονού του το πολύ μέχρι την εφηβεία του.

Τέλος, υπάρχουν και οι νονοί που κάνανε το χρέος τους στη βάπτιση και τελεία και παύλα. Εξαφανίστηκαν από τη ζωή του παιδιού πριν προλάβουν να μπουν. Οι προφάσεις στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουν να κάνουν με την απόσταση, αφού συνήθως αυτοί οι νονοί διαμένουν μακριά από το βαφτιστήρι τους και ως εκ τούτου, τα χιλιόμετρα μπαίνουν ανάμεσα στις πραγματικές σχέσεις. Σε άλλη περίπτωση προηγήθηκε κάποια παρεξήγηση ή ακόμα καβγάς με τους γονείς του παιδιού κι έτσι η απόσταση ήρθε ως φυσικό επακόλουθο. Σε τέτοιες περιπτώσεις φροντίζουν οι γονείς να καλύπτουν το κενό του ανύπαρκτου νονού με πλουσιοπάροχα δώρα στις γιορτές ή ο νονός του άλλου παιδιού της οικογένειας, που, ενώ βάφτισε ένα παιδί, τελικά καλύπτει και τις ψυχικές ή υλικές ανάγκες του αδερφού του.

Δεν έχω ακόμα βαφτιστήρι, αλλά στη σκέψη και μόνο ενθουσιάζομαι! Περιμένω πώς και πώς να έρθει η ώρα που θα αποκτήσω ένα ακόμα παιδί που η παρουσία μου θα το κάνει χαρούμενο! Θέλω να πιστεύω πως θα μιλά με περηφάνια για τη νονά του και θα απολαμβάνει τις κοινές μας στιγμές. Θα είμαι σίγουρα μια συνειδητοποιημένη νονά και αυτό θα το οφείλω μονάχα στη δική μου νονά-πρότυπο!

Γιατί η νονά μου ήταν πάντα εκεί! Σε κάθε γιορτή, σε κάθε πάρτυ γενεθλίων, κάθε Χριστούγεννα, Πάσχα, αλλά και συχνά ήταν απλά στο σπίτι μας χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο. Το ενδιαφέρον της ήταν ειλικρινές και η παρουσία της αισθητή. 'Ηταν παρούσα στην αποφοίτησή μου από το Πανεπιστήμιο, στον αρραβώνα, το γάμο, τη γέννηση των παιδιών μου και μέχρι σήμερα οι σχέσεις μας είναι πυκνές. Πάντα ένιωθα πως μπορώ να της μιλήσω για τα προβλήματά μου και ήταν από τους πρώτους που ενημέρωνα για ό,τι καλό ή κακό συνέβαινε στη ζωή μου.

Ήταν μέρος της παιδικής ζωής μου και συνεχίζει να αποτελεί βασικό κομμάτι της ενήλικης πλέον ζωής μου! Και χωρίς να μπορώ να το εκφράσω με λόγια, απλά συνειδητοποιώ με τα συναισθήματα που με κατακλύζουν και την απεριόριστη χαρά μου, πόσο σημαντικό είναι  αυτό! Πόσο σημαντικό είναι να είσαι νονός! Πόσο σημαντικό είναι να κάνεις κάποιον ευτυχισμένο! Γιατί αυτό σημαίνει να είσαι νονός!  Νιώθω τυχερή που την έχω και ελπίζω και τα δικά μου παιδιά να είναι το ίδιο τυχερά στη ζωή τους. Θα ακολουθήσω, ασφαλώς, το παράδειγμά της στο μέλλον όταν αξιωθώ να αποκτήσω πνευματικό παιδί. Θέλω ο Θεός να την έχει καλά. Νονά μου, είμαι περήφανη για σένα! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου